BOLLA ALLA CARTILAGINE! COS'E'? COSA FARE?

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1. *Mirta*
     
    .

    User deleted


    Linko una pagina in cui è spiegato in maniera chiara cosa sono le fastidiosissime bolle che escono molto di frequente ai piercing cartilaginei, come prevenirle e come provare a curarle. Niente panico, è una reazione frequente e la prima cosa di cui ci si deve armare è di pazienza. La pagina è in inglese ma se avrò un po' di tempo di libero in più, potrei postarvela tradotta.

    Cicatrice ipertrofica: http://bodypoetrypiercing.co.uk/guides/pro...rtrophic-scars/

    Cheloide: http://bodypoetrypiercing.co.uk/guides/pro...-bumps/keloids/

    A hypertrophic scar is created by an overgrowth of granulation tissue cells or proteins while a piercing is healing. Granulation tissue is the delicate new tissue that forms very soon after being pierced as a sort of ‘emergency patch’ which covers the wound and creates a network of blood vessels that brings healing cells and oxygen straight to where they need to be.
    Una cicatrice ipertrofica si forma a causa di una crescita eccessiva di cellule di tessuto di granulazione (http://it.wikipedia.org/wiki/Tessuto_di_granulazione) o proteine nel periodo di guarigione del piercing. Il tessuto di granulazione è il nuovo delicato tessuto che si forma subito dopo l'esecuzione del foro a mo' di "cerotto d'emergenza", il quale copre la cicatrice e crea una rete di vasi sanguigni che portano cellule utili alla guarigione e ossigeno direttamente lì dove ce n'è bisogno.

    Keloids and hypertrophic scars are actually created in the same way, which is why they are so similar when they are small. It is on the microscopic level where they really differ as they contain different types of collagen, perhaps due to a different layout of a growth protein (TGF-β3). Hypertrophic scarring generally occurs 4-8weeks after infection or trauma, grows for up to 6 months and then naturally starts to regress (go away) by itself. It can take several years for a hypertrophic scar to regress naturally, and they do not always do so completely, but they are not as ‘permanent’ as keloid scars.

    Edited by *Mirta* - 17/2/2015, 08:28
     
    .
0 replies since 17/2/2015, 07:53   184 views
  Share  
.